Výlet k nádherným rakouským a německým jezerům

Tereza Janoušková a CEWE - Německo

Na třídenní výlet do Rakouska a Německa jsem se vydala s kamarádem Ondrou. První den jsme jeli do Hallstattu, druhý den byla na pořadu návštěva jezera Königssee a Obersee a třetí den jsme navštívili nedalekou soutěsku s vodopády jménem Almbachklamm.

1. den – Rakousko, Hallstatt

Hallstatt Tereza Janoušková a CEWENa výlet jsme vyrazili v 5 hodin ráno. Cesta byla překvapivě hrozně v pohodě a do samotného Hallstattu nám to dohromady trvalo tak 5 – 6 hodin s tím, že jsme samozřejmě i zastavovali. Dost mě překvapila cesta do Hallstattu, kdy jedete skálou a vozovka je jen v jednom směru, to samé logicky i v opačném směru z města.

Parkování ve městě bylo také překvapivě snadné, a dokonce jsme zaparkovali tak šikovně, že jsme měli auto hned vedle lanovky, kterou jsme okamžitě využili a jeli nahoru na vyhlídku Hallstatt Skywalk „Welterbeblick“.

Vyhlídka Hallstatt Tereza Janoušková a CEWE

Z ní je vidět celý Hallstatt jak na dlani. Koupili jsme si jízdenku jen nahoru (stálo nás to každého 8 eur) a dolu sešli po svých. Popravdě jsem byla ráda, protože jsem mohla tak fotit i cestou a celkově toho člověk prozkoumá o něco více, než kdyby jel lanovkou zase dolu.

Po malé projížďce loďkou, kterou musí využít snad každý, kdo do Hallstattu pojede, jsme pak chvíli poseděli hned u jezera a užívali si té krásy kolem nás a po nějaké době jsme vyšli na procházku městem, kdy jsme pomalu směřovali k autu a já se samozřejmě celou cestu snažila fotit, co se dalo.

Tereza Janoušková a CEWE

Myslím, že jsme využili to zajímavé, co město nabízí. Věřím, že by se tam určitě ještě něco našlo, ale za naprosto ideální. V Hallstatu jsem strávili dohromady taky tak 6 hodin, a navíc jsme zase potřebovali do 20.00 večer dojet do kempu, kde jsme pak strávili následující 2 noci, takže i proto jsme se ve městě ani nemohli zdržet nějak déle. Cestou do kempu jsme se pak na chvíli stavili ještě u jednoho jezera, kde jsem jen tak poseděli a samozřejmě vyfotili další fotky.

2. den – Německo, jezera Königsee a Obersee

Tereza Janoušková a CEWE - Německo

Na druhý den jsme naplánovali návštěvu jezera Königsee, spolu s jezerem Obersee.

Vstali jsme v 8 hodin, abychom hned na 9 hodinu opustili kemp. Obléct, najíst, uklidit si věci a vyrazit. Musím také říci, že se nám extrémně vydařilo počasí na tyto 3 dny, ale mohlo být klidně o něco chladněji, jelikož tento druhý den bylo už ráno docela horko, a tak jsme vyrazili jen v kraťasech a tričku.

CEWE FOTOKNIHA PureČtěte také: Jak jsem si sestavila CEWE FOTOKNIHU Pure

Když jsme došli k jezeru, bylo tam relativně málo lidí a bývalo by bylo super toho využít a nestát u kas na lístky na lodě frontu, my však měli naplánováno ještě jednu zastávku, než jsme se vydali na plavbu lodí, a to takový „bazén“ v lese.

Tereza Janoušková a CEWE - Německo

Už ani nevím, jak daleko byl, tak dobré 4 kilometry. A ano, zní to jako nic, za půl hodiny na místě, ale opak je pravdou. Turistická stezka sice byla hezky upravená, ale celou cestu jsme šli do kopce, a když jsme asi po kilometru a půl sešli na tu druhou stezku, která nás měla dovést k onomu bazénu, byla to vlastně jen cestička vyšlapaná lidmi, která vedla lesem, okolo skal, přes cestičku byla hromada spadlých stromů, no co vám budu povídat, někdy to opravdu i docela nebezpečné. Ještě pro mě to mnohdy obtížné tím, že jsem nesla na zádech docela těžký batoh a na boku přes rameno ještě brašnu s foťákem a ještě s novým objektivem, takže jsem měla tím pádem větší strach, aby se nic nerozbilo.

Tak po 2 hodinách jsme došli na místo a těšila jsem se, jak do bazénu vlezu a budu mít skvělou fotku na Instagram jako všichni (haha 🙂 ), ale bohužel. Musím říci, že jsem docela otužilá, ale tohle se opravdu nedalo, byla mi zima jen, jak jsme okolo toho vodopádu chodili. Opravdu jsem to chtěla zkusit, ale zase jsem nechtěla jen kvůli fotce riskovat, že budu nemocná a kdo ví co.

Cesta zpět byla tak o polovinu rychlejší, ušli jsme to najednou hrozně rychle, a když jsme přišli opět dolu k lodím, hned jsme utíkali ke kasám a koupili si lístky. Cena lístku tam i zpět na konečnou zastávku je pro jednu osobu 18.50 eur. Měla jsme v hlavě jen Obersee a jak musím vyfotit tu „slavnou“ chatku u onoho jezera a myslela jsem, že to je na druhé straně onoho jezera. Tím, že jsme směřovali k Obersee, jsme jeli až na konečnou zastávku zvanou Salet.

Tereza Janoušková a CEWE - Německo

Když jsme vystoupili, hned jsem pádila k Obersee, kam přesun trval tak 10 min. Ze zastávky Salet musíte tak půl kilometru pěšky a jste tam. Ještě tedy asi další půl hodinu jsem tam čekala, aby před chatkou nebyli žádní lidé, a mohla vyfotit fotku bez lidí. Vše se nakonec podařilo a já byla hlavně ráda, že nám to fakt všechno vyšlo a že mám fotku/y, které jsme tolik chtěla 🙂 Dokonce jsme se i v úžasném Obersee vykoupali a myslím, že to byla fakt skvělá tečka za celým tím dnem.

3. den – Německo, soutěska Almbachklamm

Třetí den byla v plánu už jen soutěska Almbachklamm a cesta domu.

Soutěska byla od našeho kempu, a tím i tedy od jezera Königssee, vzdálena asi 15 min. autem, což bylo naprosto super.

Čtěte také: 10 inspirativních fotografií z fotosoutěže CEWE Photo Award

Den jsme začali asi v 8 hodin, kdy jsme vstali, nasnídali se, zaplatili účet za kemp a kolem půl 10 vyrazili na cestu. Jak jsem řekla, dojet k soutěsce, kam jsme směřovali, byla otázka asi 15 min. Parkoviště  bylo asi 100 metrů od vstupu do „areálu“, takže super. Za vstup jsme, jako studenti, zaplatili každý 3 eura, přičemž normální cena je 6 eur (nic strašného).

Tereza Janoušková a CEWE - Německo

U vstupu jsme dostali mapičku, kde jsme si přečetli, že trasa má 25 bodů na 2,8 kilometrech. Vzdálenost se taky zdá v pohodě, ale je to pořád, ale pořád do kopce. Z poslední zastávky vedou pak následně stezky okolo, ale každá je tak na 3 hodiny (alespoň to se uvádí v plánku). My jsme ale nechtěli strávit 3 hodin na cestě zpět k autu, a tak jsme se vydali zase tou samou cestou, kterou jsme přišli, jelikož ta trvala pouze hodinu, takže ve finále docela velký rozdíl.

Po této návštěvě soutěsky už jsme měli namířeno domu zpět do České republiky. Ale ještě cestou jsme si udělali jednu rychlou zastávku, a to na koupališti v městečku jménem Litzlberg.

Musím říci, že jsem se domu i docela těšila, ale jsem ráda, že jsme na výlet jeli a já zase viděla místa, která jsem chtěla, a hlavně vyfotila pořádnou spoustu fotek a doufám, že i povedených 🙂

Článek pro vás připravila Tereza Janoušková

Fotografka, cestovatelka a studentka vysoké školy. První digitální fotoaparát obdržela ve 13 letech a postupně zjišťovala, že focení je její vášeň. Fotí převážně fashion, portrét, street fotografii, někdy i produktovou fotografii a při cestování vlastně vše, co vidí a co ji zaujme.

Žádné komentáře, buďte první!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.